Euro 2012 v deseti infografikách

7.6.2012 · Aktuální zprávy · Bez komentářů »

Dnes začíná mistrovství Evropy a s ním přišel i první článek Datablogu, věnující se sportu. Konkrétně pak kreativní práci se sportovními informacemi souvisejícími s fotbalovým šampionátem. Nadopujte se sportovními vizualizacemi ještě před tím, než zazní úvodní hvizd Eura!

Začneme na webu UEFA.com, tedy pořadatele šampionátu. Velmi pohlednou mapu cesty turnajem pro všech šestnáct týmů představuje Tournament map. Na ní je přehledně vidět kdo, s kým a kde, stejně jako co na týmy čeká v případě postupu ze základních skupin.

Ještě zajímavější obsah skrývá na webu UEFA Player browser, interaktivní grafy popisující nerůlznější atributy zúčastněných hráčů – od jejich průměrného počtu startů za národní tým přes průměrnou výšku až po popularitu na twitteru.

Další kroky povedou do kolébky fotbalu, na web britského Guardianu. Ten připravil naprosto luxusní animovaná videopředstavení zemí a týmů největších favoritů turnaje. Zde jsou vítězové posledního Eura Španělé (a s nimi i Penelope Cruz a generál Franco):

Na Guardianu si také můžete prohlédnout interaktivní vizualizaci, která hledá odpověď na otázku, které fotbalové kluby dodaly na evropský šampionát nejvíce klubů. Původně ji vytvořili v nizozemském deníku nu.nl a Guardian přináší verzi v angličtině

Obří infografiku, přeplněnou netradičními zajímavostmi, které by mohl při zápasech využít nejeden sportovní komentátor, přinesl web Gambling Guru. Dozvíte se z ní například, že 23% zápasů na předchozích turnajích skončilo remízou, že pohár váží 8 kilo nebo že při turnaji v roce 2004 předpověděli bookmakeři správně jen 51% výsledků.

Ještě podrobnější data, zaměřená tentokrát na finanční stránku fotbalu, přináší společnost Deloitte ve své infografice Annual Review of Football Finance 2012. Obsahuje například graf závislosti umístění týmů v anglické Premier League ve vztahu k nákladům vynaloženým na platy hráčů v jednotlivých klubech.

Porovnávač letenek Idealo zase přinesl zevrubnou analýzu toho, kolik toho jednotlivé týmy během Eura nacestují. Nejlépe jsou na tom nikoli překvapivě domácí Ukrajinci, Češi se základnou ve Vratislavi na tom také nejsou nejhůř.

Jaký by to byl šampionát bez stadionů. Kompletní anatomii všech osmi fotbalových stánků realizoval maďarský grafik Dancsák András a umět maďarsky, byla by jejich hodnota pro českého fanouška jistě ještě vyšší.

Účastníky z pohledu sociálních sítí, resp. jejich fanoušků na Facebooku, přinesla česká agentura Lewis PR a zveřejnil Mediář. Přes drobné pochybnosti o metodice (opravdu má Chorvatsko jen 43 fanoušků?) si sociálně-síťové medaile rozdělí Anglie, Německo a Francie.

A nakonec důkaz, že infografika k Euru může být taky o něčem jinék než o gólech, fotbalistech nebo penězích, vynaložených na jejich platy. Blog BeatTheBrochure.com a jeho analýza přínosů a nákladů pořádání Eura pro Polsko a Ukrajinu je plná absurdních a nečekaných, ale docela vtipných přirovnání. Věděli jste, že počet všech majitelů všech stánků s fish’n’chips v Británii vynásobený 32 by zaplnil kompletní kapacitu všech stadionů turnaje?;)

Za pomoc děkuji Tomáši Jančovi a článku Digitální komunikace Eura 2012 na jeho webu Sportbiz.cz.

Přišel vám tento článek přínosný? Přispějte na něj přes Flattr:

Tagy: , , ,

Přidejte komentář